Vanuit Nederland zijn wij naar Ierland gereden met onze eigen auto, het was een heftige reis van bijna 17 uur met veel rijden en 2 keer een ferrie om over te steken.

Ons orginele plan was om op de dag wanneer wij wilde vertrekken in de ochtend een PCR test te doen, aangezien mijn vriend en ik alle 2 niet zijn gevaccineerd, en daarna gelijk te gaan rijden. We zouden dan eem overnachting in Engeland doen omdat we de laatste ferrie niet zouden halen. Toch liep het even anders omdat wij pas erg laat de uitslag gingen krijgen van die test.

We besloten om toch gewoon vast te vertreklen naar de haven van de eerste ferrie en dat was in Calais Frankrijk, we dachten dan zijn we vast daar en kunnen we daar nog even rond lopen en doen tot we de uitslag hebben en dan springen we op de boot.

Toch vertrokken we nog vrij laat uit Nederland maar dat was niet he erg, we zouden toch pas tussen 20u en 22u de uitslag krijgen, en als we dan gelijk op de boot stappen rijden we gelijk Engeland helemaal door naar de 2e ferrie en dan komen we in de middag ongeveel aan in Dublin. We rijden gewoon de hele nacht door zodat we wel in een keer door kunnen rijden zonder nog een overnachting.

Dat werkte best goed, ergens in België nog ongeveer anderhalf uur verwijderd van Calais kregen we de uitslag dus we boekte gelijk nog eem ticket voor de boot en reden naar Calais, eenmaal daar was het nog een beetje stress omdat je een online formulier mpet invullen om het land binnen te komen. Dat is gelijk een tip om dat op voorhand al te doen want dat hadden wij nog niet gedaan en moesten dat terplekken doen waarodoor we bijna de boot hadden gemist, maar gelukkig net optijd nog kunnen halen met een beetje gerace over de haven heen.

Na ongeveer anderhalf uur op de boot zitten (slapen) konden we weer door. We kwamen aan in Dover en moesten naar Holyhead wat ongeveer 6 en een half uur rijden is.

We hadden de 2e ferrie gelukkig ruim geboekt met ongeveer 2 uur speling en dan kwam wel goed uit omdat het toch wel heftig is om zo lang te rijden en vooral met weinig slaap. Het wat ook egt wennen om links te moeten rijden, mijn vriend had dit al wel vaker gedaan alleen ik nog nooit dus toen ik het stuur overneemde vond ik het wel erg spannend allemaal. Maar we zijn er nog dus het is goed gegaan.

We waren ruimoptijd voor de 2e farrie, we moesten iets van 15 minuten wachten en toen konden we aan boord. En nog maals moesten we een formulier invullen om het lands binnen te komen.

Deze farrie deed er 3 en een half uur over om in Dublin Port aan te komen. We hadden lekker een hutje erbij dus we konden die uurtjes lekker even bij slapen.

Na dat lekkere dutje waren we aangekomen in Dublin, erg leuk. Het was 12uur toen we aan kwamen dus we hadden nog lekker de hele dag om in de stad rond te lopen. We besloten om eerst even naar de B&B te gaan om vast onze spullen daar te droppen en reden daarna terug daar Dublin, parkeerde de auto en gingen lekker op pad.

Mijn vriend en ik zijn niet heel erg van het shoppen maar wel erg van de games dus onze stops waren vooral game stops.

Na een aantal leuke winketjes te hebben bezocht en flink wat geld uitgegeven aan game dingetjes besloten we wat te gaan eten bij de Subway en dat op te eten in Phoenix Park en daarna gewoon lekker naar de B&B te gaan om optijd te gaan slapen aangezien we een lange reis hebben gehad.

Na een goede en uitgebreide nachtrust konden we er de volgende dag weer tegen aan, na het uitchecken van de B&B was ons plan om naar Glendalough te vertrekken. Glendalough ligt onder Dublin en is ongeveer 5 kwartier rijden.

Glendalough is echt een prachtige gebergte waar je een goede em flinke wandel trail kan afleggen van zo'n 20 km als je dat zou willen, en dat is precies wat wij hebben gedaan. Toen we daar aan kwamen redelijk vroeg in de middag hebben we gelijk de langste en (vind ik) de mooiste route gepakt om te wandelen. Deze route ging helemaal omhoog naar het hoogste punt van de Glendalough mountais, en dan gaat het langs de kliffen over de hele berg heen waar je na een tijdje weer terug naar benede afdaald richtig de vallei en zo via het mijners dorpje terug naar de parkeerplaats.

Er zijn 3 verschillende parkeerplaatsen waar je je auto kwijt kan en waar je je wandeling kan starten, wij hadden de auto op de eerste parkeerplaats gezet helemaal aan de voet van de bergen.

We liepen eerst door een bos richting de bergen, daar kom je ook langs ruïnes van een oud dorpje met nog een kerk en een begraafplaats waar je doorheen kan lopen. Dat is een ervaring opzich omdat sommige grafstenen zo oud zijn dat ze de oorspronkelijke vorm hebben verloren en de tekt nauwelijks te lezen is

Na dit kerhof loop je nog een stuk door het bos heen en kom je vervolgens op de 2e parkeerplaats en daar moet je gaan letten op paaltjes want die moet je gaan volgen. Dat is gelukkig erg goed aangegeven.

Wij liepen de witte route dus gingen de witte pijltjes volgen.

We gingen al snel stijl omhoog en na de eerste waterval te hebben gezien gingen we zigzaggend omhoog aan de achterkant van de berg, het was daar wel minder mooi omdat daar veel bomen waren gekapt. Het leuke was wel dat daar een hert even doorheen kwam lopen, die zitten veel in de bergen en het is nu de bronstijd dus je hoorde al van ver de mannen roepen, super gaaf om dat door de bergen te horen galmen.

Na die eerste klim kregen we al een goede indruk van hoe hoog we al zater, het eerste uitzichtpunt was te zien en je keek uit op het eerste meer 'the lower lake'.

Vanaf daar was het een pas volgen gemaakt van spoorbielzen, omdat het op de berg erg nat en heiig is is het erg fijn dat er een pad is gemaakt net boven de grond van de berg want als je er naast stapt kon je zo een halve meter weg zakken.

Het 2e stukke omhoog was nog wat heftiger dan het eerste stuk omdat ze met die bielzen trappen omhoog hadden grmaakt, en een kilometer traplopen is heftig. Dus langzaam maar zeker kwamen we richting de top van de berg